Wat kost dat?

Ik pruts wat in excel om te voorspellen wat mijn leven de komende jaren kost. Ik wil namelijk weten hoe lang ik mijn leven kan betalen zonder salaris. Ik gebruik de gegevens die ik afgelopen jaar verzameld heb.

Het kost wat, dat leven. Maar eerlijk gezegd, valt het me niet heel erg tegen. Nou heb ik afgelopen jaar ook m'n best gedaan om minder geld uit te geven aan leuk leven. Dat voelde als een sport en was meestal goed te doen. Als ik er nu voor kies om te stoppen met werken, wordt dat minder uitgeven minder vrijblijvend. Dat is een puntje, maar is nu niet de issue. Wat wel?

Áls ik dit wil, dan kan het. Ruim vier jaar heb ik.

Ik heb geen glazen bol, en ik weet dat resultaten uit het verleden geen garantie geven voor de toekomst. Dus hoe het echt gaat lopen, en hoeveel geld ik echt nodig heb, weet ik niet. Dat weet ik ook niet als ik mijn baan niet opzeg. Ik realiseer me dat ik met mijn baan een bepaalde mate van zekerheid opzeg, dat wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten