Dat programma met die D's

Terugkijken!

De wereld draait door van maandag zestien januari is zeldzaam heerlijk. Een ondernemer-kunstverzamelaar met briljante uitspraken van fout tot goed, allemaal onverbeterlijk, van taal tot inhoud. Op het verkeerde been, een onverwachte onthulling, en dan weer op het goede. M’n hersenen gaan in een hogere versnelling. 

Gevolgd door een item over de aivd-puzzel. Lekker nog meer denken. 

En Diewertje Blok die, vermoed ik, per ongeluk (op een andere manier per ongeluk dan de onthulling van de ondernemer) vroeg in het programma de indruk wekt dat een periode van haar leven seksueel rommelig was. Dat wil zeggen, ze zegt alleen ‘rommelig’ en wil er daarna niet meer op ingaan. Dus we blijven zitten met de suggestie. Tot het op seksueel en relationeel heftige leven van Picasso ter sprake komt. ‘Rommelig’ verduidelijkt Diewertje. Ah. Kort daarvoor heeft ze zichzelf al uitgenodigd bij de kunstverzamelaar thuis. Niet lang nadat ze vergeleken was met dame op een schilderij over wie de verzamelaar iets zei als: Daar wordt half Nederland verliefd op.

Dan Zombie op viool. Ik houd niet van de wezens, maar wel van het lied en het instrument.

Regelmatig haak ik na drie minuten dwdd (verschrikkelijke afkorting) af, ik denk dat ik deze even zo vaak terug ga kijken. (Nou ja dat is overdreven, en dat is ook een vak.)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten