Overstappen

Ik zag de meneer al aankomen. Hij zag mij ook, dus ik kon niet doen alsof ik niet thuis was. Hij belde aan. Terwijl ik naar de deur liep, bereidde ik mijn antwoord voor: "Wij stappen elk jaar over en ons huidige contract loopt nog een paar maanden." Vrijwel direct realiseerde ik me dat dat toch niet het goede antwoord is, omdat hij dan vast zou vragen wanneer hij terug mocht komen. Maar ik was al bij de deur en duwde de klink naar beneden.

"Goededag, wij praten graag met bewoners over de bijbel." Pas bij 'bijbel' kom ik uit de automatische-piloot-houding.
"Ik ehh," Ik kijk voor het eerst goed naar de man, zie inderdaad geen energieleveranciersbadge, wel een open gezicht. "heb geen interesse," maak ik mijn zin af. We wensen elkaar een fijne dag.

Toen ik terug liep naar mijn bureau, dacht ik dat het misschien niet eens zo'n slecht plan zou zijn: Elk jaar overstappen van religie of heilig boek. Bekend maakt bemind, en als iedereen dat zou doen, zou het een hoop opleveren. Denk ik. Wie maakt een vergelijkingssite met overstapservice?

Ik heb niet zo lang nagedacht over dit plaatje, ik wilde gewoon het idee visualiseren. Mocht je het kwetsend vinden, laat dan even een berichtje achter. Dan haal ik het plaatje weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten